Dunedin - Moeraki - Akaroa

21 december 2015 - Oamaru, Nieuw-Zeeland

Goedemorgen!

Gisteren zijn we vanuit Te Anau vertrokken naar Dunedin. Eenmaal hier aangekomen besloten om hier niet te overnachten maar door te rijden naar Mouraki. Hier liggen de spectaculaire Mouraki Boulders. (not). Dit schijnt een mega attractie te zijn, maar de grootte van deze stenen viel ons een beetje tegen. Busladingen vol met japanners stapten hier ook uit dus dachten we, ..we zitten wel goed. Helaas.

Uiteindelijk zijn we deze dag in Oamaru beland. Oamaru staat bekend om zijn Blauwe pinguïn kolonie. S'avonds trekken deze pinguïns de duinen in om te nestelen. We hebben ze van heel dichtbij uit het water zien komen, en hoe ze op de kust waggelden naar hun nesten. We mochten absoluut geen foto's maken.
Vanmorgen hadden we het plan om naar een alpaca farm te bezoeken, dichtbij Akaroa.

Echter, we zijn eerst op zoek gegaan naar een motel en vervolgens hebben we op een terrasje aan het water wat gegeten. Het is hier ontzettend mooi. En vandaag héél warm. Het is nu 31 graden. Gisteren tijdens de Pinguïnparade was het nog zo'n graad of 13. Het verschilt nogal hier. Zo is het koud en zo is het heet. We hebben nu voor één nacht geboekt maar wellicht blijven we hier nog een nachtje.
J&N

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade