Mangonui naar Waipu Cove

18 januari 2016 - Mangonui, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen redelijk op tijd uit bed voor ontbijt omdat we vandaag naar de westkust gaan. We willen vandaag de zandduinen bij Oponoui en de allergrootste Kauri boom bekijken. Gisteren vanuit Kerikeri naar Mangonui gereden. Afstand om te rijden was niet zo heel ver.

De eigenaren van de B&B hebben zoals ze zeggen " two tickels" ofwel 2 tekkels. Deze hondjes rennen de gehele dag rond.

Vannacht heeft het hard geregend en gewaaid. Vanmorgen regende het nog steeds.Onderweg klaarde het beetje op. Eenmaal bij de grote zandduinen begon het weer snoeihard te regenen. Deze zandduinen zijn wel erg gaaf.

Hierna naar de allergrootste Kauri boom van Nieuw Zeeland gereden. Deze zou meer dan 2000 jaar oud zijn.

Doorgereden naar de lodge in Waipu. Hier kwamen we laat in de middag aan. Ontzettende mooie boerderij en onze kamer was ook niet mis. Uitzicht op zee. Maarja de regen en mist zorgde ervoor dat we dat niet konden zien. Wellicht morgen beter.