Warkworth - Sandspit

13 januari 2016 - Sandspit, Nieuw-Zeeland

Na het onbijtje van vanochtend nog even naar het Kauri park gereden, om nog wat foto's te nemen omdat het gisteren zo regende. Aangezien Nancy's Garden B&B direct naast het Kauri park lag, was dit zo gedaan.

Hierna zijn we naar Pakiri gereden en een kijkje genomen op goat Island. Geen geit gezien.. maar volgens de verhalen zou men rond het jaar 1850 geiten hier hebben achtergelaten. Zodat men bij terugkomst eten zou hebben omdat die geiten het wel zouden overleven. Zo hoefde men minder voorraad/eten mee te nemen op hun reis.

Hierna hebben we heerlijk gelunched in Matakana.
Leuk dorpje met dito winkels. Net buiten het dorp was een pottenbakkerij, waar we ook nog even hebben gekeken.

Hierna naar onze super mooie B&B waar we vandaag vanwege het mooie weer, fantastisch uitzicht hadden over de baai. De eigenaren zijn 7 jaar geleden uit engeland vertrokken na verkoop van hotel in Devon.
Ze vertelden dat ze hier het leven kunnen leiden dat ze in Engeland niet zouden kunnen.

Morgen ongeveer 200 km rijden naar paihia.