Zondag 10 januari van Coromandel naar Pauanui Beach

10 januari 2016 - Pauanui Beach, Nieuw-Zeeland

Op weg van Coromandel naar Pauanui zijn we eerst langs Cathedral Cove gekomen en daarna langs Hot Water Beach.

Cathedral Cove is een grote door water uitgesleten overkapping in de rotsen nabij Hahei. Om hier te komen moesten we eerst een flink pittige wandeling van ongeveer 45 minuten doen. Leuk om te zien een heel populair.

Hot water beach ligt een 6 kilometer van Cathedral cove verwijderd en bestaat uit 2 heet water bronnen die op het strand naar boven komen en alleen te benaderen zijn bij laag water plus of min een uur. Er komt dan water van zo'n 60 graden Celsius op het strand op een gebied van om en nabij de 40 bij 20 meter. Lekker, alleen in deze tijd van het jaar wordt dat stukje strand gedeeld door zo'n 400 mensen die allemaal als een dolle gaten aan het graven zijn met de gehuurde schepjes om bij het hete water te komen.

Pauanui is een dorp aan het strand, gebouwd voor met name de jet set uit Auckland. Een mooi relaxed dorp met alleen maar vrijstaande huizen waarvan velen met een eigen aanlegsteiger en er loopt een landingsbaan van gras voor sport vliegtuigjes dwars door het dorp.

Groetjes Jaap & Nancy