Abel Tasman National Park 2

25 december 2015 - Nelson, Nieuw-Zeeland

Na de goede BBQ van gisteravond, vanmorgen een heerlijk ontbijt gehad in de Apple Lodge. Op basis van een tip van een Duitse gast, waarvan er veel zijn in NZ, de eigenaar van de Lodge gevraagd om een boottrip naar het Abel Tasman NP voor ons te reserveren.

Om half elf stonden we klaar om aan boord te gaan. Dit was verassenderwijs terwijl de boot op een trailer achter een tractor hing. De eerste 2 kilometer van de boottocht ging dus over de weg, waarna we achteruit een boothelling het water in werden gereden. Een leuke aparte ervaring. Met de snelle, van een 250 pk sterke buitenboordmotor voorziene boot, werden we eerst naar de split apple rock gevaren. Deze grote in tweeen gespleten rots is een bezienswaardigheid aan de rand van het NP en ligt onder de lodge waar we die nacht verbleven. Hierna op volle snelheid richting Adele Island, waar de nodige zeeleeuwen te zien waren met hun jongen. Het water is schitterend van kleur. Afhankelijk van de hoek waarop je er op kijkt van kristalhelder, via jade groen tot azuurblauw.

De tocht wordt vervolgd naar Sandfly beach, dit strand heette eerst Pleasure beach, maar dit trok teveel toeristen tot ergernis van de Kiwi's. Met de nieuwe naam, hoewel geen zandvlieg of mug te zien, is het een stuk rustiger. Sinds de Lord of the Rings films is het toerisme in dit gebied vertienvoudigd.

De laatste stop, na ruim een uur varen, is Bark Bay, waar we door het water van boord gaan voor onze trektocht van 2,5 uur  naar Anchorage hut waar we weer opgepikt worden door de boot.

Voor de voettocht terug hebben wij het geluk dat wij de eb route kunnen nemen wat zo'n 4 kwartier lopen scheelt.

Het was een schitterende tocht.

Groetjes,

Jaap & Nancy

1. 27 december 2015
    Hai ,wat 'n mooie reportage hebben jullie gemaakt ,dat is 'n dag om in te lijsten lijkt mij,als ik de foto's/dia show bekijk!!groetjes
  2. Jaap & Mart koopmanNancy:
    27 december 2015
    Ziet er heerlijk uit, jullie genieten volop zo te zien, Pa volgt jullie op afstand in de bosatlas! groetjes uit Schagen en geniet ervan!
  3. 27 december 2015
    wij hebben 'n korte wandeling gemaakt met Google Earth in 't Park ,schitterend!!Groetjes
  4. Jaap & Mart koopmanNancy:
    30 december 2015
    Het is wegdromen bij dit prachtige reisreportage van jullie.
    en wij wensen jullie een warme jaarwisseling samen.
    En een waardevol begin.
    liefs Pa en ma.