Nelson en Picton

27 december 2015 - Picton, Nieuw-Zeeland

Op 26 december zijn we vanuit Kaiteriteri in Nelson aangekomen waar we verbleven in The Beach House. Deze kleine B&B wordt gerund door een Duits stel en heeft slechts 3 kamers en een gezamelijke douche en toilet. Ook de andere gasten zijn Duits en het ontbijt is ook gezamenlijk. Het leuke hiervan is dat er makkelijk contact gelegd wordt met de andere gasten.

Overdag zijn we Nelson ingegaan, een stadje van zo'n 50.000 inwoners met een aardig centrum.

Een avond hebben we gegeten op het strand van Nelson met een goede salade en lekkere wijn. De andere avond hebben we bij het Beach House een salade met kip gegeten. Ook de hond van de eigenaren was gek op kip. Zijn favoriete voedsel waarvoor hij op commando ging zitten, poten geven en omrollen.

Overdag zijn we naar Rabbit Island geweest. Dit is een recreatie eiland van zo'n 1000 hectare met veel mogelijkheden om te picnicken en naar het strand te gaan. Bij vloed is het strand slechts een meter of 5 breed, maar bij eb loopt dit op tot enkele honderden meters.

Vanuit het Nelson zijn we op 29 december naar Picton gereden. Een trip van zo'n 140 km, waarbij we bijna weer in Blenheim belanden. In Picton verblijven we in een ouder, Engelsachtig aandoend  B&B. Morgen gaan we een wandeltocht van zo'n 4 uur maken door de Marlborough Sounds.

De zon schijnt volop in Picton, maar de luchttemperatuur is niet zo hoog. Het is hier vrij normaal dat het de ene dag 17 graden is en de andere dag 27 graden.

Groetje Jaap & Nancy

1. 29 december 2015
    Hi globetrotters mooie foto`s . Is de zomer daar nu echt op zijn hoogte punt. Of is op het Noordelijke eiland de temperatuur hoger.
    Maar de natuur is heel mooi , overal waar je na toe gaat met Google Earth. Maar ik rij wel links...... Oh we bellen je op ouderjaars avaond local time. Groetjes de Kennel directie.......