1 januari - Wellington

1 januari 2016 - Wellington, Nieuw-Zeeland

Op de eerste dag van het nieuwe jaar heeft Nancy gezorgd dat we vannacht in een betere kamer zitten. Rond 11 uur hebben we een koffie gedronken met een heerlijke croissant en een lekkere gezonde vruchtensap.

Na deze brunch zijn we naar het Te Papa museum gegaan. Dit is een redelijk nieuw en groot museum waarin de complete historie van Nieuw Zeeland op interactieve wijze wordt getoond. Leuk en ook nog leerzaam. Heel NZ onder een dak. Waaronder een reuzen inktvis op sterk water van bijna 500 kilogram. Bovendien is de toegang vrij :-)

Aan het einde van de middag hebben we de Wellington Cable Car genomen. Deze Cable Car gaat heel stijl bergop waards. Hierna zijn we door de botanische tuin met onder andere een grote rozentuin weer terug naar het hotel gewandeld.Wellington heeft wel iets weg van San Francisco, maar dan een stukje kleiner.

Zodirect gaan we nog wat eten en drinken bij de haven en morgen rijden we naar Napier waar we een hotel met zeezicht hebben.