31 december Picton naar Wellington

31 december 2015 - Wellington, Nieuw-Zeeland

'S ochtends het ontbijt genoten in The Gables. Bij het ontbijt een aantal reistips gekregen voor het Noordereiland van een Nieuw Zeelander die woont in Auckland en met zijn Turkse / Nieuw Zeelandse vriending juist was aangekomen op het zuidereiland om daar vakantie te vieren. Ook de eigenaar zat aan de ontbijttafel en had nog de nodige reistips. In de botenverzameling van de eigenaar stond ook nog een miniatuur van de ABN AMRO boot uit 2005 - 2006.

Om 11:30 stonden we als eerste in de rij om de boot naar Wellington op te gaan. Dit duurde langer dan verwacht. Om ongeveer 13:15 stonden we op de boot. Het was een mooie tocht naar Wellington waar wij tegen 5 uur arriveerden. Bij het hotel aangekomen hadden we het geluk dat een Frans stel voor ons na bijna een uur erachter waren gekomen hoe het hotel binnen te komen aangezien er niemand van de receptie aanwezig was. Het is een beetje een spooky hotel met gedateerde grandeur.

Na het installeren op de kamer zijn we Japans gaan eten in de haven bij Wagamama. Hierna was het een korte wandeling naar de plek waar het vuurwerk werd afgestoken. Op de weg van het hotel naar het eten hebben we nog een fles champagne weten te bemachtigen. Het was heerlijk warm, zo'n graad of 20 om 11 uur, en niet al te druk. Toch wel aangenamer dan vuurwerk in London, alleen minder spectaculair. Bijna niemand bij het vuurwerk dronk champagne of andere alchoholische versnaperingen. Geen idee waarom, maar wel opvallend. Wellicht mag je niet met drank op straat lopen hier. Voorafgaand aan het vuurwerk trad er een band op. Het vuurwerk zelf nam ongeveer 5 minuten in beslag waarna de mensenmassa binnen een half uur weg was. Een beetje een aparte gewaarwording. In elk geval zijn we op Samoa na de eersten die aan 2016 zijn begonnen.

Jaap & Nancy