Maandag 4 januari Matamata

4 januari 2016 - Matamata, Nieuw-Zeeland

Hi,

​Vandaag na het ontbijt naar Mt Ruapehu ( berg Ruapehu) gereden. Deze actieve vulkaan kan je bezoeken  en ligt op ongeveer 40 minuten rijden van  de B&B waar we verbleven. Met oude stoeltjesliften kan je naar zo'n 2020 meter. Het was nog enigszins bewolkt en daardoor erg koud in de stoeltjes lift. Eenmaal bovenop de vulkaan klaarde het een beetje op. Hierna een toeristische route genomen naar Matamata. Dit was ongeveer 3 rijden. Onderweg gestopt voor thermale 'hotpools'.

Eenmaal in Matamata aangekomen hebben we heerlijk pizza gegeten. Wat schetst onze verbazing, een stel die we eerder waren tegen gekomen en die ook hadden overnacht in dezelfde B&B reserveerden een tafeltje bij dezelfde pizzaria voor later die avond. We zeiden toen tegenelkaar, waarschijnlijk zien we ze vanavond weer in de B&B.( Als grapje)  En..jawel hoor, ook zij waren daar weer. 300 kilometer, en een hele dag verder, zonder eea met elkaar te hebben doorgenomen.

We zitten nu dus in Tudor Lodge, net buiten Matamata. Mooie lodge, groot. De buren hebben meer dan 150 Jersey koeien. Ook zo merkwaardig. Ga je op vakantie naar Jersey en Guernsey dan zie je er een 10tal, en hier aan de andere kant van de wereld zie je in één weiland er zoveel staan.

Morgen naar de Hobbits movie set.

Groetjes Jaap & Nancy

1. 4 januari 2016
    Hi Nance, Jaap
    Zo ABN verlaten, en Heren boer worden met een B&B in New Zeeland .!!!!!!! . groetjes
  2. 6 januari 2016
    Hai Nance en Jaap,wat 'n mooie diaschow van de Blue water spring en de Hobbits!!wat 'n natuur schoon!groetjes Con/Cor