Dinsdag 5 Januari; The Hobbits Movie Set

5 januari 2016 - Matamata, Nieuw-Zeeland

Vandaag zijn we op bezoek geweest op de filmset van de hobbits & Lord of the Rings. Echt, super leuk! (En commercieel). Peter Jackson de regisseur van de Lord of de Rings heeft deze locatie in Nieuw Zeeland gevonden voor zijn film.

De omgeving rond Matamata & de Hobbiton filmset is een ontzettend mooi en glooiend heuvellandschap.
Hier is dus Lord of de Rings en de Hobbits gedeeltelijk opgenomen. Heel veel studiowerk is verder in Wellington gedaan.

Al in 1998 had men deze boerderij op het oog voor de films en de onderhandelingen zijn toen gestart met de familie die hiervan de eigenaar is. In 1999 is men met de opbouw van de filmset begonnen.
Zelfs de overheid had het leger ingezet om een weg op het landgoed aan te leggen.

De allereerste hobbit holes waren gemaakt van onbehandeld hout. De eigenaar van het landgoed heeft toen in onderhandeling met de filmproducent bedongen dat men gebruik zou gaan maken van duurzame materialen, zodat jaren later er rondleidingen gegeven zouden kunnen worden.

Het is een kleine droomvalleitje met hobbit holes, hobbit moestuin, hobbit kroeg.

Het wordt prachtig onderhouden.

Deze tour was aan het einde van de dag. We hadden tijdens het ontbijt gehoord dat we de ' Blue Water Spring' niet mochten missen. Hier zijn we na het ontbijt naar toegereden. Hier weer lekker gewandeld en inderdaad genoten van de blauwe kleur van de rivier. Hierna nog even naar het centrum voor wat boodschappen komen we weer 'bekenden' tegen.:-) Dit keer een duits koppel waarmee we gezellig een wijntje hadden gedronken In The beach House B&B in Nelson op het Zuidereiland. Na de hobbits zijn we naar Roturoa gereden, op een uurtje rijden van de filmset. Hier verblijven we 3 nachten. Hier is ook heel veel te zien en te doen.

Jaap & Nancy