30 december Picton - The Marlborough Sounds

30 december 2015 - Picton, Nieuw-Zeeland

Vanmorgen zijn we om 8 uur begonnen met een ontbijt in The Gables B&B.

De B&B staat te koop voor 650.000 NZD, zo'n 425.000 Euro omdat de eigenaren met pensioen willen gaan. De B&B is op zich wel charmant Engels aandoend, maar is zeer oud en nogal gedateerd.

Na het ontbijt zijn we om 8:45 naar de haven gegaan om aan boord te gaan van een schip welke ons na een 5 kwartier varen door de Marlborough Sounds afgezet heeft op Ship Cove. Dit is de baai waar kapitein James Cook een aantal malen voor anker is gegaan tijdens zijn ontdekkingstocht van Nieuw Zeeland. Na een half uur gingen we weer aan boord om een klein stukje terug te varen naar Resolution Bay. Vanaf hier begon onze wandeltocht langs de Queen Charlotte route naar Furneaux Lodge. Dit stuk van zo'n 9 km nam ongeveer 2.5 uur in beslag. Een toch met af en toe een flinke klim en zeer mooie vergezichten. Ook zijn wij een aantal Kiwis tegengekomen.

Bij Furneaux lodge hebben we wat gegeten en gedronken en werden we om half 5 met de boot opgehaald om terug te varen naar Picton.

Morgen varen we van het zuider eiland naar Wellington op het noorder eiland.